Szwecja odnotowuje 15% spadek wydatków na reklamę hazardu w 2022 roku


Kwestia publicznej reklamy gier hazardowych jest obecnie tematem kontrowersyjnym na całym świecie. Ponieważ rządy chcą uporać się z niekontrolowanym hazardem, te taktyki marketingowe spotkały się ostatnio z ostrą krytyką. Jednak operatorzy gier hazardowych i media publiczne argumentują, że zakazanie reklam hazardu może zmniejszyć finansowanie kluczowych usług, takich jak sport i opieka zdrowotna.
W Szwecji branża hazardowa miała szczęście ominąć dzienny zakaz w 2022 r. Decyzja ta okazała się tuż po Szwedzki Urząd ds. Hazardu (Spelinspektionen) powiedział, że kraj odnotował najniższe reklamy hazardu od 2018 roku.
Według władz, regulowani operatorzy gier hazardowych w Szwecji zainwestowali w 2022 r. 3,4 miliarda SEK (280 milionów euro) w działania reklamowe. Odpowiada to wydatkom brutto na reklamę w tradycyjnych kanałach medialnych, takich jak telewizja i radio.
Warto zauważyć, że wydatki na reklamę w 2022 r. to mniej niż połowa z 7,3 mld SEK (620 mln EUR) zgłoszonych w 2018 r., kiedy Szwecja ponownie uruchomił rynek gier. Stało się to po tym, jak kraj zaczął wydawać nowe licencje zgodnie z ustawą o grach z 2018 r.
W sezonie 2018/2019 branża gier znalazła się pod ostrą kontrolą, a lokalne media oskarżały ją o obszerną działalność. Ardalan Shekarabi, były minister ubezpieczeń społecznych, został następnie poproszony przez rząd o nadzorowanie formułowania polityki rynku gier hazardowych przed zaleceniem przeglądu reklam w ramach „Gaming Market Enquiry”.
Najnowsze statystyki Spelinspektionen pokazują, że od 2018 r. wydatki na reklamę gier hazardowych w konwencjonalnych mediach, takich jak telewizja, radio i usługi prasowe, spadają z roku na rok. Początkowo reklamy gier hazardowych operatorów zakładów sportowych i kasyn były krytykowane przez organizacje i polityków, nazywając je najbardziej ryzykownymi produktami hazardowymi.
Najnowszy raport ujawnia sprawiedliwy rozkład wydatków na reklamę hazardu we wszystkich sektorach. Poniżej przedstawiono sposób, w jaki ogół społeczeństwa konsumował reklamy hazardu:
- Operatorzy loterii - 26
- Zakłady sportowe - 28%
- Zakłady sportowe inne niż wyścigi konne -28%
- Wyścigi konne - 12%
- Bingo - 4%
- Miękkie gry - 4%
Ale Szwecja nie jest sama w dążeniu do ograniczenia reklam hazardu. W Australii zaproponowano raport z dochodzenia parlamentarnego stopniowy zakaz za mniej niż 3 lata. Ten sam scenariusz ma miejsce w Wielkiej Brytanii, gdzie Chelsea, czołowa drużyna Premier League, wycofuje się z umowy sponsorowania koszulek z lokalnie regulowaną firmą bukmacherską.
Powiązane wiadomości
