Roczny wzrost na holenderskim rynku iGaming


Holandia formalnie uruchomiła swój rynek iGaming dla operatorów gier hazardowych 1 października 2012 r. Od tego czasu uruchomienie, Kansspelautoriteit (KSA) odnotował roczny wzrost liczby kont graczy i GGR (dochód brutto z gier). Najnowsze ustalenia KSA zostały ujawnione w czwartym raporcie monitorującym z 26 kwietnia.
W raporcie liczba kont graczy wzrosła z 563 000 do 859 000 w ciągu sześciu miesięcy, co oznacza skok o 52,6%. Ponadto GGR wzrósł do 124 mln euro w styczniu 2023 r., co oznacza wzrost o 37,7% w porównaniu do 90 mln euro GGR odnotowanego w styczniu 2022 r.
Według Rene Jansena, przewodniczącego KSA, ustalenia raportu zgadzają się z przekonaniami regulatora dotyczącymi sektora gier hazardowych, podkreślając znaczenie posiadania bezpiecznej, regulowanej atmosfery, w której ludzie mogą uprawiać hazard.
Jansen oświadczył:
„Ten czwarty raport monitorujący pokazuje wzrost rynku gry losowe online, jak wcześniej przewidywaliśmy. Jest to rozwój, który wymaga całej naszej uwagi. Dostawcy gier losowych muszą rzetelnie wywiązywać się ze swojego obowiązku staranności i interweniować w odpowiednim czasie, aby chronić graczy, aby zapewnić im bezpieczne środowisko”
Wyniki dodatkowych badań
Szczegółowy raport ujawnił więcej szczegółów na temat hazardu w Holandii, zwłaszcza wśród młodych dorosłych w wieku 18-23 lat. Było 184 000 kont dla graczy w tej grupie wiekowej, co stanowi 21% wszystkich aktywnych kont do gier. Średnia kwota, jaką młodzi ludzie przegrali podczas zakładów w 2022 r., wynosiła 54 euro miesięcznie, czyli znacznie mniej niż 142 euro w przypadku innych graczy.
W kwietniu 2023 r. branża odnotowała imponujący wzrost liczby graczy zarejestrowanych w Cruks, krajowym programie samowykluczenia. Łączna liczba osiągnęła teraz 38 000, co stanowi wzrost o 65,2% w porównaniu z wrześniem 2022 r.
Prawo wymaga od operatorów sprawdzania, czy gracze znajdują się na liście Cruksa podczas rejestracji. Badanie wykazało, że weryfikacje osiągnęły najwyższy poziom w listopadzie 2022 r., kiedy zarejestrowano 38 milionów. W styczniu 2023 roku czeki wynosiły 31 milionów. Około 90% tych weryfikacji było włączonych regulowane witryny hazardowe na żywo.
Zbliżający się zakaz promocji
Liczba reklam hazardu wzrosła do 481 000 w styczniu 2023 r., co stanowi wzrost o 398 000 w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ponadto w raporcie wspomniano, że reklamy hazardu były źródłem kontrowersji od czasu otwarcia rynku.
Niedawno rząd holenderski, za pośrednictwem ministra ochrony prawnej Franc Weerwind, ogłosił zakaz publicznych reklam gier hazardowych, który wejdzie w życie 1 lipca 2023 r. Nowe przepisy zabraniają operatorom sponsorowania programów i działań hazardowych w telewizji i radiu. Operatorzy ci nie będą również angażować się w umowy związane ze sportem, w tym sponsorowanie koszulek.
Powiązane wiadomości
