logo
Live CasinosWiadomościFińska Krajowa Rada Policji ściśle monitoruje reklamy hazardu

Fińska Krajowa Rada Policji ściśle monitoruje reklamy hazardu

Last updated: 26.03.2025
Nathan Williams
Opublikowano przez:Nathan Williams
Fińska Krajowa Rada Policji ściśle monitoruje reklamy hazardu image

Ponieważ w Finlandii rozpoczynają się rajdowe mistrzostwa świata (WRC) i towarzyszące im imprezy towarzyszące, Krajowy Zarząd Policji ściśle monitoruje rynek gier hazardowych. Zarząd uważa, że ​​niektórzy dostawcy usług hazardowych spoza systemu fińskiego mogą próbować wykorzystać to wydarzenie do celów marketingowych.

Komenda Główna Policji powiadomiła już organizatorów imprezy o działaniach nadzorczych i poprosiła ich o wysłanie odpowiednich informacji do zespołów, kierowców i organizatorów imprezy towarzyszącej. Policja zapowiedziała, że ​​będzie szukać wszelkich potencjalnych reklam związanych z hazardem podczas imprezy.

Finlandia jest jednym z nielicznych krajów europejskich, do których można otworzyć swoje podwoje regulowane witryny kasyn na żywo i zakłady sportowe. W obecnym kształcie hazard jest sprawą kontrolowaną przez państwo, a Veikkaus Oy ma wyłączną licencję na oferowanie i promowanie usług hazardowych. Głównym celem tego systemu jest unikanie nadużyć i działań przestępczych związanych z hazardem.

To się jednak wkrótce zmieni po tym, jak rząd ogłosił w czerwcu, że może zakończyć monopol do 2026 r. Nowy model licencjonowania obejmie m.in zakłady sportowe I gry kasynowe.

Według Johanny Syväterä, starszego doradcy Krajowego Zarządu Policji, wszystkie materiały promocyjne związane z hazardem, w tym logo, które naruszają fińską ustawę o loteriach, nie mogą być widoczne dla publiczności podczas imprezy.

Ona dodała:

„Próby wprowadzenia na rynek marek międzynarodowych dostawców usług hazardowych i ich gier mogą pojawić się podczas imprezy w postaci logotypów drukowanych na materiałach marketingowych. Ponadto marketing może pojawić się na trasie rajdu, na odzieży zawodników i gadżetach kibiców, na wideo ekrany i panele świetlne, w tle ekrany do wywiadów oraz broszury, naklejki i inne upominki”

Syväterä stwierdził, że sponsorowanie jest szczególnie atrakcyjne dla większości dostawców usług hazardowych, ponieważ większość reklam jest kierowana do określonej grupy docelowej, której poziom zainteresowania hazardem może być powyżej średniej.

Każdy, kto zostanie uznany za winnego naruszenia fińskiej ustawy o loteriach, podlega karze administracyjnej nałożonej przez Zarząd. Kara administracyjna dla firmy wynosi od 10 000 do 5 000 000 euro, podczas gdy osoba fizyczna może zapłacić od 500 do 40 000 euro.

„Głównym celem wzmocnionego nadzoru jest skuteczne zapobieganie nielegalnemu marketingowi z wyprzedzeniem. Mamy nadzieję, że wcześniejsze poinformowanie uczestników wydarzenia wystarczy jako środek zapobiegawczy, aby na wydarzeniu nie doszło do nielegalnego marketingu. Jeśli z jakiegoś powodu tak się nie stanie przypadku jesteśmy przygotowani do szybkiego działania w tej sprawie” – skomentował Syväterä.
Nathan Williams
Nathan Williams
Pisarz
Nathan „KiwiKing” Williams wnosi odrobinę stylu kiwi na światową arenę kasyn na żywo. Łącząc swój analityczny umysł z zaraźliwą pasją do gry, tworzy treści, które prowadzą, informują i bawią.Więcej postów autora